søndag 28. februar 2010

Tid for tanke

Vet ikke om det alderen eller årstiden, men jeg blir stort sett ekstra tankefull på senvinteren. Ikke bare tankefull heller - mer kontemplativ. Kjenner et skikkelig sug etter å kjenne Gud bedre, og i mitt åndelige liv blir refleksjon og studier en del av det bildet. Det innebærer blant annet at jeg søker til litteratur som dreier seg om spiritualitet; jeg har hylla full av dem, men ikke alltid tid til å lese. For et par dager siden avsluttet jeg imidlertid Eugene Petersons "Christ plays in ten thousand places" - anbefales! Nå er jeg i strømmen og har kastet meg begjærlig over Miroslav Volfs "Free of Charge" og kjenner samtidig at det kribler i skrivemusklene. Har en bokidé jeg godt kunne tenke meg å realisere. Så får vi se om det blir tid - spiritialitet dreier seg jo primært om å leve med Gud, ikke skrive om Ham.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar